10 Nisan 2015 Cuma

İnsan Kaynakları Yöneticisi Mobbing Yaparsa

Satınalma Departmanında çalışıyorsunuz ve yöneticinizin size mobbing yaptığını düşünüyorsunuz. Önce yöneticinizle görüşürsünüz, sıkıntılarınızı dile getirirsiniz. Sorun çözülmezse olaya müdahale etmesi için İnsan Kaynakları Departmanının kapısını çalarsınız.

İnsan Kaynakları Departmanında çalışıyorsunuz ve yöneticiniz size mobbing yapıyor. Kimin kapısını çalarsınız?

Mobbingden bahsediyoruz, mobbinge uğrayan mağdurlardan bahsediyoruz, mobbinge karşı İnsan Kaynakları Departmanının alması gereken tedbirlerden bahsediyoruz ama İnsan Kaynakları Departmanlarında çalışanların da mobbinge mağruz kalabileceği aklımıza gelmiyor.

İnanması güç ama gerçek. İnsan Kaynaklarında çalışan pek çok kişi yöneticisi tarafından mobbinge mağruz kalıyor. İk yöneticisi, çalışanının kendisini kimseye şikayet edemeyeceği ve yönetimin arkasında olduğu düşüncesiyle mobbingi rahat rahat yapıyor. Çalışan da derdini anlatacak kimse olmadığı için çaresiz bir şekilde işinden ayrılıyor.

Ben de “ Mobbing benden sorulur. “ diyen eski yöneticim tarafından mobbinge mağruz kaldım. Yanlış anlayıp anlamadığımdan emin olmak için ilk birkaç ay gözlemledim. Davranışlarının sistematik bir şekilde beni psikolojik olarak yıpratmak, işimden soğutmak olduğundan emin olduğumda ise kendisiyle konuştum. Mobbing olduğunu düşündüğüm davranışlarını, olayları tek tek dile getirdim. Tabi ki kabul etmedi. Hatta benim ona mobbing yaptığımı idda etti. ( trajikomik J ) Eski yöneticimin mobbing yaptığı ilk kişi ben değildim ve övünerek anlattığı mobbing hikayelerini de çok iyi biliyordum. Psikolojik olarak yıprandığımı fark ettiğimde işimden istifa ettim.

İnsan Kaynakları Departmanlarında mobbingin önüne geçebilmek için neler yapılabilir?
Yönetim, çalışanlarından kaçmamalı. Üst yönetimin sadece bölüm müdürleriyle görüşmesi bu ve buna benzer sıkıntılara neden olabiliyor. Bunun önüne geçmek için üst yönetim düzenli aralıklarla çalışanla bir araya gelmeli, onlarla sohbet etmeli, onları dinlemeli.

Pek çok İnsan Kaynakları Departmanı işten çıkış mülakatı yapmaya başladı. Ancak çalışan İk yöneticisinin yaptığı mobbing yüzünden ayrılıyorsa işten çıkış mülakatını kim yapacak? Üst yönetimden birinin ya da onu görevlendirdiği kişinin mülakatı yapması daha uygun olacaktır.

Disiplin Kurulu, Yıllık İzin Kurulu, İş Sağlığı ve Güvenliği Kurulu varsa Mobbing Kurulu neden olmasın? Mobbingin önüne geçmek ve kontrol mekanizması oluşturmak için yönetimden de kişilerin üye olduğu, düzenli aralıklarla toplanan bir Mobbing Kurulu oluşturulabilir.

“ Çalışan Memnuniyet Anketi “ ne mobbingle ilgili sorular da mutlaka eklenmelidir.

Peki; siz mobbinge mağruz kaldınız mı?

Mobbingsiz bir gün dileğiyle,

Nigar

▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀
Twitter: @nigaratay


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder